دیروز داشتم در مورد بنده خدای 1 برای بنده خدای 2 تعریف میکردم.که چه انسان خوب و مهربون و دوست داشتنی هست.

بنده خدای 2 : اهل نماز و روزه هم هست؟

من:نمی دونم حقیقتا ولی فکر نکنم باشه

بنده خدای 2:اگر اهل این چیزا نیست پس چه ویژگی خوبی داره؟

اصلا این سوال رو از روی بدجنسی یا قضاوت نپرسید ها.واقعا براش سوال بود که اگر یکی اهل نماز و روزه نیست واقعا چه ویژگی مثبتی میتونه داشته باشه؟یعنی پیش فرض براش این بود که کسی  که اهل این چیزیا نباشه دیگه نکته مثبتی نداره.حالا بگذریم از اینکه مسلمونی به نماز و روزه نیست و کلی آدم هم اهل اینا هستن و هزارتا کار خلاف هم میکنن.من چیزی نگفتم چون بزرگتر بودن بنده خدای شماره 1 و خب حرف منم 50 سال تفکر رو نمی تونست عوض کنه ولی تو دلم غصه خوردم که تعدادی این تفکر رو دارن.

خوبه برعکسش مثلا طرف بگه این که چادریه چه نکته مثبتی میتونه داشته باشه؟


رویداد مربوط اول

ترم چهار یا پنج بودم واسه عمومی انقلاب برداشتم.استادش رو هیچکس نمیشناخت و داشت از یه دانشگاه خفن دیگه می اومد به عنوان استاد مهمان.سر کلاس من خیلی لذت می بردم.یعنی واقعا از درس انقلاب خیلی چیز یاد گرفتم چون استاد بلد بود تحلیل کنه واطلاعاتش واقعا خوب بود و خیلی هنرمندانه بحث می کرد.اما خب یه تفکر خاص داشت که اون تفکر برای من متفاوت و خب غیر دوست داشتنی بود.یکی از جملاتش هم این بود:یکی از اشتباهاتی که ما الان تو جامعه داریم اینکه میگیم طرف اهل نماز و روزه و حجاب نیست ولی آدم خوبیه در صورتی که این طوری نمیشه و برداشت غلطیه!

خلاصه اونجا هم بحث نکردم چون میدونستم انقدر زیرکانه بحث میکنه که من حریفش نمی شم در ضمن علاقه ای هم نداشتم به خاطر دو واحد عمومی انقلاب مشکلی برام پیش بیاد ولی خب یه سوالی که دارم از این بندگان خدا اینکه اگر فقط شیعه های نماز خون و روزه بگیر و چادری و اهل تمام مستحبات و عامل به واجبات و دور از محرمات و رعایت کننده حق مردم خوب هستن دقیقا خدا برای چند نفر بهشت رو ساخته؟یعنی تمام مردم دنیا در تمام زمان های مختلف که اهل این چیزا نبودن بد هستن؟چطوری ذهنتون یه همچین چیزی رو قبول میکنه؟


رویداد مربوط دوم

داشتم با یکی دیگه خیلی صمیمانه صحبت میکردم بحث راجع به سنی ها شد.گفت سنی ها که مسلمون نیستن!منو میگی!چشمام تا جا داشت گشاد شد از این فتوای محکم ایشون.اومدم یه چیزی بگم خودش ادامه داد کسی نگفته ها...ولی به نظر من اونا مسلمون نیستن.یعنی کاری هم به مرجع و حدیث و قرآن و ... نداشت.خیلی شخصی یهو حس کرده بود که سنی ها مسلمون نیستن پاشم وایساده بود.بعدا یه عکس براش فرستادم از یه صفحه ای تو اینستا که کمیک های مذهبی داشت نگو عکس اول مربوط به اتحاد مسلمون ها بوده(به همین وقت عزیز من حواسم نبود اصلا)یه پیام بلند بالا فرستاد که نظر من این بوده و چرا اینو فرستادی و من که نمیگم اتحاد نباشه و.........یعنی میگه شما مسلمون نیستین ولی متحد باشیم؟؟؟حب چی میگی تو ؟پایه فکریتو مشخص کن یا حداقل انقدر محکم راجع به نصف مسلمون ها نظر نده



پ.ن:شایدم باید بحث می کردم.من اصولا خیلی گیر میدم به ملت و بحث میکنم مخصوصا سر حقوق زنان یا نکات روانشناسی یا سلامت ولی خب تو عقیده خیلی وارد نمیشم.شاید اشتباه می کنم.


پ.ن 2:ماشاالله جقدر زیاد شد